Portugalia – wyprawa na wiatraki

Korzystając z wolnej chwili postanowiliśmy wybrać się na szaloną wycieczkę. Szaloną – bo na wiatraki. A nie wiedziałam czy na pewno uda się tam dotrzeć. Kolega pokazał nam jakąś prowizoryczną mapkę. W okolicy podobno jest kilka takich miejsc z wiatrakami na górach. Jak jechaliśmy autobusem do Penacovy na jednym szczycie były wiatraki widoczne z ulicy.

Tym razem autobusu nie mieliśmy tylko własne nogi. Ruszyliśmy w ciemno drogą asfaltową. Szliśmy 1,5 godziny w palącym słońcu. Przydrożne drzewa za dużo cienia nie dawały.

Dotarliśmy do Gavihnos. Już z daleka na szczycie góry było widać kilka wiatraków. Po za tym droga była dobrze oznakowana. Co chwilę widoczne znaki ‚Moihnos de Gavihnos‚.

Co jak co ale dojście do tych wiatraków nie było takie proste. Co prawda ulicą ale stromo. Po 1,5 godzinnej drodze jeszcze wspinaczka. Jednak opłacało się. Cel osiągnięty.

Jeszcze przed wyjazdem do Portugalii chcieliśmy zobaczyć z bliska te wiatraki.  Wpisując w przeglądarce ‚Penacova’ nie dało się ominąć zdjęć z wiatrakami. W rzeczywistości okazało się, że nie ma ich w Penacovie tylko w okolicach.

Jak to zwyczajem portugalskim – musi być i malowana ceramika. Taki obrazek był na pobliskim budynku po drodze na szczyt.

poniżej panorama wiatrakowa

i kilka okazów

widać, że dbają o zabytkowe budynki

ze szczytu widać Penacovę

• Ulubione
  • Wykop
  • Śledzik
Ten wpis został opublikowany w kategorii Europa, podróże, Portugalia i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Portugalia – wyprawa na wiatraki

1. Ainda bem que gostou!
    Esperto que volte em breve e Obrigado pelas magníficas fotos e pelo belo filme que publicou.

Atenciosamente,

Pedro Viseu

2. Anek73 pisze:

Podziwiam i ogromnie zazdroszczę! Muszą mi niestety wystarczyć wiatraki w niewielkim odległości od miejsca zamieszkania! A kocham je obłędnie!