Góry Kaczawskie – Podgórki cz.1

Gdzie by tu się wybrać na majowy weekend? Najlepiej na łono przyrody. W końcu wiosna. No tak, mamy (a mieliśmy nie mieć) wolny cały weekend. Zaczyna się za kilka dni. Postanowione. Wybieramy się gdzieś w Polskę. Tak było w zeszłym roku.

Jak zwykle, spontaniczny wyjazd i problemy z noclegiem. Heh… obdzwoniłam okolice Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Właśnie tam postanowiliśmy pojechać. Dzwoniłam,  dzwoniłam i nic. Telefonem – nie dzwonkiem. Wszystko zajęte. To nie tylko my pomyśleliśmy o majówkowym szaleństwie? Niestety.

No dobrze. Niech im będzie. Ludziom. Poszukamy dalej. Najwyżej zrobimy sobie inną wycieczkę. A Rudawy też odwiedzimy w międzyczasie.

Jest. Znalazłam. Mamy nocleg w Podgórkach. Nie ma żadnego problemu z rezerwacją…
No i dojechaliśmy. Od strony Wojcieszowa. Długa wąska ulica. Ciągle pod górę.  Cóż, w końcu to Podgórki. Znaleźliśmy nasze gospodarstwo od razu.

Podgórki to wieś położona wzdłuż drogi i w bardzo atrakcyjnym miejscu. Nawet się nie spodziewałam, że będzie tam tak fajnie. Na mapie widać, że tuż przy tej miejscowości znajduje się Rezerwat Buczyna Storczykowa na Białych Skałach. Oczywiście trochę się tam pokręciliśmy po okolicy. Z najwyższego wzniesienia widać było nawet Jelenią Górę.

Widok na Jelenią Górę

Znaleźliśmy co najmniej trzy punkty widokowe. Można było z nich podziwiać przepiękne krajobrazy.  Góry Kaczawskie są bardzo malownicze. Oprócz domów szachulcowych, pałacu z 1728 roku i wieży widokowej XIV-wiecznego kościoła w okolicach Podgórek jest wiele łąk, lasów i zwierząt. Nawet udało mi się zrobić zdjęcie czarnego bociana.

Punkt widokowy – góra Krzyżowa

Odrestaurowana wieża kościelna, teraz widokowa

Domy w Podgórkach

• Ulubione
  • Wykop
  • Śledzik
Ten wpis został opublikowany w kategorii Europa, podróże i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Góry Kaczawskie – Podgórki cz.1

1. Bartek pisze:

Ja jeszcze nigdy nie byłem w górach, no i w tym roku również chyba nie będę, a szkoda.

Super zdjęcia.

Pozdrawiam,
    Bartłomiej Jakubowski

2. Agata pisze:

Góry są piękne w każdej postaci. W Polsce mamy wszystko: góry, morze, jeziora, lasy, pustynię. Mało który kraj może się tym pochwalić. Pozostaje nam zwiedzać! Bartek czas nadrobić wizytę w górach. Na południe Polski marsz! :)