Krym – jak to jest w okolicach Foros

Do Foros dotarliśmy wieczorem. Ciemno, nic nie widać. Po drodze tylko światła budynków w oddali. Wzdłuż drogi jakaś ściana nie mająca szczytu, jakieś iglaki, niczym na cmentarzu, zarośla. W pewnym momencie autobus zatrzymał się. To tu. Wysiadamy.

Okazuje się, że to nie koniec drogi. Teraz musimy zabrać bagaże i jechać dalej. Już nie autobusem. On dalej nie pojedzie. Podobno droga jest wąska, stroma i kręta. Teraz zabiera nas marszrutka (odpowiednik naszego busa na ok. 15 osób). Pojechałam pierwszą turą. Masakra, gdzie my popadli?

Zamieszkaliśmy w jakimś dziecięcym ośrodku wypoczynkowym. Opiekun pokazał nam nasze pokoje. Dowiedziałam się również, że „góry są tu, a może jest tam”.  A… ale nic nie widać. Zobaczymy rano.

Tu mieszkaliśmy

Widok z tarasu

Okazało się, że te ściany co widziałam w nocy to całkiem pokaźne góry, tuż przy drodze. Skały porośnięte u stóp drzewami i krzewami. Po przeciwnej stronie morze. Morze Czarne. No proszę. Do tej pory Morze Czarne widziałam w atlasie. Wydawało się takie odległe. A tu na wyciągnięcie ręki. Woda czysta, przejrzysta, o pięknej barwie.

W czasie wolnym większość naszej grupy wylegiwała się na plaży. Mimo, że ciepło woda jednak lodowata. Ja z moim towarzyszem zwiedzaliśmy wtedy plażę, wzdłuż, wzwyż i wszerz.

Zobacz film znad Morza Czarnego w okolicach Foros

W ostatnim dniu przedarliśmy się przez teren budowy, przez krzaki, chaszcze i skały (to nic, że byłam właśnie w sukience i się trochę poharatałam). Odkryliśmy tam, niczym w raju, promenadę (cywilizacja!). Na jej końcu duży nowoczesny ośrodek wypoczynkowy z piaszczystą plażą. Szkoda, że my nie mieszkaliśmy w takich warunkach.

Więcej zdjęć zobacz w galerii.

Podziel się na:
  • Ulubione
  • Wykop
  • Śledzik
Ten wpis został opublikowany w kategorii Europa, podróże i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.